Alien vs Predator 2: Survival of the Fittest

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• Original von Darkseid
      @jensen
      Das ist bezogen auf meine vorhergehende Frage.
      Er meint damit, das er gerne hätte, das die Comicserie 1:1 verfilmt würde.:)
      Glaube ich zumindest :D

OK, danke, jetzt habe ich es auch gerafft ... :D
      Ich hatte extra noch aufs Datum geschaut, um sicher zu gehen, dass heute nicht der 1. April ist :rolleyes:

Die erste Comicserie (zumindest die Hefte 0-3) als Vorlage für die Verfilmung fände ich auch gut ... :ok:
    • Nein das ist kein scherz. ich habe es mal auf Ebay erworben. keinen Plan wie es da hingekommen ist. der Titel lautet:

Predator 3: The Hunt

by Peter Briggs

imdb.com/name/nm1486009/

Dann schlage ich eine Seite weiter und das steht in Klammern Formally
      "The Hunt: Aliens vs Predator"

Director: Robert Rodriguez

und auch das habe ich abgecheckt. Rodriguez war wirklich mal für einen AvP Film geplant. allerdings gab es damals noch das Problem mit den ganzen Produzenten.

Tja dann geht es los:

Ext. Deep Space

We OPEN on Total Blackness, a sea odf stars spread across the infinite depths of space. As the Titles Roll, we notice that three of these seem to be moving; one of them picking up acceleration and racing towards us. Our pperspective changes, and we catch a quick glimpse as it HURTLES past, and into the gravitational pull of a large brownish planet. Kicking up speaks of friction as it hits atmosphere. It seems to be manmade. Or at least artificial.

Ext. Planet Surface - Day

blablabla

Ext. Fissure Canyon - Day

blablalba

Also wenn ich mir das so durchlese, der Kerl weiß wie man ein Drehbuch schreibt. Man kann sich das alles gut vorstellen. Laut Anderson gibt es ja X Drehbücher zu AvP. Sie spielen alle in der Zukunft.

Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von Michael Petzsche ()

• Ich stecke keine große Erwartungen in AvP2. warscheinlich wird es nur ein actionreicher Blockbuster. Kinospektakel mit mehr blut. Ich persönlich hätte Andersons Weg eingeschlagen und Predator und Aliens etwas mehr verbunden. Die Geschichte von wayland weitererzählt. Vielleicht mit der Raumfahrt begonnen.
    • Hat eigentlich irgendjemand von euch die 3 Dino Romane gelesen? Ich hab mir alle drei gekauft. Ich find alleine sind sie schon gut, aber der 2. und dritte teil schließen sich gegenseitig doch voll aus
      ist doch voll fürn arsch, oder?
      Aus einem Aquarium kann man eine Fischsuppe machen, aber nicht umgekehrt!
    • Warscheinlich wegen schlechter Verkaufszahlen. Ich bin gespannt, wie Aliens bei CrossCult laufen wird. Vielleicht überlegt es sich ja Panini dann anders und vielleicht wird ja die Zivilicesed Beasts Story n Hammer. ;)
    • Es gibt wieder neue News von Greg und Colin über einen möglichen dritten Teil:

Strause Brothers For AvP3?
      AvP2 Movie News | Posted by Darkness on 28 Apr 2007 09:04 BST
      AvP2 Movie NewsCan't believe we're even discussing AvP3 already but Greg Strause left a couple of interesting comments on the IMDB Boards. It's no secret the Strause Brothers tried to go after the first AvP before Anderson came along. IMDB User Docta_Jekyll was asking about this and if any elements of their original pitch made it into AvP2. Greg Strause said: "Yes, we did pitch on the orig. We're saving that idea for the future....". SiL then asked if they had the intention of returning to the franchise and Greg replied: "I guess that all depends....". Interesting nonetheless. I wonder what their pitch involved.

Update: Greg: "Well, Colin and I are not the final authority on this, but that would be our preference. The problem with movies that take place in space is cost - they require huge budgets, and are hence quite risky. There have been a good share of big budget sci-fi bombs over the last few years... but ultimately it will depend on the sucess of AVP2..."

In other news, Colin has been giving away a few more details in our forum this week. Firstly, no news on an AvP2 website, it's still too early for that; There will be similar sound effects to the originals in AvP2; The Predator will get some new equipment/weapons in AvP2; The Predator wristblades will be like the original Predator and not as long as they were in AvP; the Predator's thermal vision will definitely be blue and not orange as in AvP but there will also be other visions. There's a lot more stuff on the forum, check out this thread where you can submit your questions to Colin.

Ok ich habe mich mal über Alien 5 schlau gemacht. Es gab in den letzten Jahren viele Andeutungen, dass Ridley Scott und James Cammeron an einen 5. Teil arbeiten wollten. Jedoch hat Fox abgelehnt, da sie an AvP arbeiteten. Warscheinlich werden sich die Räder nach AvP2 wieder drehen.

Weaver Says No to Alien 5
      Alien 5 News | Posted by Corporal Hicks on 18 Jan 2007 21:40 BST
      Alien 5 NewsI swear, she changes her mind with each interview she does. Yesterday, Ain't It Cool News posted up some information from an interview Weaver did on French TV. The Alien comment is brief:

"Sigourney Weaver was invited on a show called "le grand journal" here in france, and she was asked if she would do another "alien"... She said no, she said that everything has been said about this creature and for her, it's over.."

Weaver Says Alien Maxed Out
      Alien 5 News | Posted by Darkness on 25 Feb 2007 16:02 BST
      Alien 5 NewsIt's been a while since we've had any Alien 5 news but Sigourney Weaver mentioned A5 briefly in an interview with Entertainment Weekly. Dark Horizons reports:

Talking with Entertainment Weekly, actress Sigourney Weaver says that despite teaming up with James Cameron again for his "Avatar" project, don't expect anymore "Alien" films. "I love the character, but I think the monster, once they did the other film (Alien vs. Predator), which I never saw, but that really maxes our monster out" says Weaver.

Weaver hat ja auch schon bei den Specials von Alien immer gesagt, dass sie schon immer gegen AvP war. Warum auch immer.

Hie habe ich mal noch ein par News über ein mögliches Aliens vs Predator 3 Game herausgesucht:

Latest News about the AvP3 Game:

No official information has been released however here's a couple of interviews I found where Fox Interactive producers made references to AvP3.

PlanetAvP - Interview with David Stalker (Posted on 28th August 2003)

PlanetAvP - Aliens vs. Predator III, I know it isn't your favorite topic, but can you confirm that it's actually being made? What can you tell us about it? Any new information?
      David Stalker (Producer for Fox Interactive) - It's not that AvP3 isn't a favourite topic, there's just nothing I can really tell at the moment. All I can say is that, when it comes, we want it to be big, bold and extraordinarily impressive!

PlanetAvP - Interview with Paul Pawlicki (Posted on 6th July 2002)

PlanetAvP - What are the future plans for the AvP franchise? Are there any plans for an AvP III?
      Paul Pawlicki (Assistant Producer for Fox Interactive) - There will definitely be an AvP3 but we aren't going to rush it to market. We want to make sure that it is a worthy successor to AvP1 and AvP2. There are also plans afoot for other games set in the Aliens and Predator universes that you will start to see increasing amounts of info on in the coming months.

Hier habe ich mal ein kleines Interview mit Rodriguez über Predator 3 gefunden.

Rodriguez on Predator 3
      Predator 3 News | Posted by Darkness on 29 Jan 2004 14:58 BST
      Predator 3 NewsIn a short interview with Moviehole.net, director Robert Rodriguez mentioned the script he was writing for a future Predator 3 movie. Here's his responses:

Moviehole: And what did ever happen to that “Predator 3” script?
      Rodriguez: Oh, "Predators", yes we're the "Predator 3", it's call "Predators". It was back when I was doing "Desperado". I wrote "Desperado", it was going to get made like end of September, and then "Last Action Hero" bombed, so they said we're not making any movies for a year, like next year. So I was like what am I going to do until then? So I took a writing assignment, and one of the writing assignments that was out was "Predator" sequel.

So I said, yes I'll write a version of that. And it was just -- it was just crazy, it was huge, it was a big, big, big budget. Because I didn't have to direct it, I just had to write it. So I didn't really think about the budget, I was just like wrote this, wrote that. And it was really a cool script, it's floating around somewhere. But it's huge, and will never be made, the studio edited it and said there's no way we can make this, this would cost -- even at that time -- 150 million, and no women would ever go see this movie.

Moviehole: So even with “Aliens versus Predator", and you don't think there's any hope of the script getting made, it's just too big?
      Rodriguez: “It's too big, and they've now combined alien versus "Predators". So they're putting two franchises together, which is probably a smarter way to go since both of those franchises are pretty much dying down. It's the only way to really revitalize it at all. But yes, the -- I don't think that'd ever make it, it was just too expensive.”

Ok die Angabe, dass Der Trailer zu AvP2 zur selben Zeit wie Die Hard 4 kommt wurde zurückgewiesen. Es müssen erst noch einige visuelle Effekte bearbeitet werden, bevor der Trailer kommt.
      Aber eins konnten uns die Staus Brüder jetzt schon mitteilen. Denn wir werden eine neue Alien Species zu sehen bekommen. Ich bete, dass es nicht das Predalien ist.
    • Ja, ein dritter Predator-Film wäre toll. Das würde die Sache gut abrunden und wir hätten wir einmal eine tolle Trilogie. Möglichst mit einem bekannten Schauspieler, der Arnold Schwarzenegger und Danny Glover beerbt, und natürlich einer guten Story.

Was die Aliens-versus-Predator-Filme betrifft, so hoffe ich, dass zumindest nach einem dritten Film Schluss sein wird. Ich glaube einfach nicht, dass ausser viel Action bei diesen zwei Spezies im Doppelpack eine gute Story herauskommen kann. Sowas funktioniert höchstens in Buchform oder als Computerspiel. Denn leider sind auch irgendwie immer die falschen Filmemacher mit von der Partie.

Und die Comics zu Alien betreffend, so denke ich, dass die Lizenz erst einmal bei Cross Cult besser aufgehoben ist. Die Jungs dort drüben wollen ja bei guten Verkaufszahlen noch mehr zu den schwarzen Säurebestien bringen und vielleicht auch Stories mit den Predatorn im Pack. Wohl alles in schwarz-weiß, aber das stört mich persönlich nicht. Denn die Comics sind schon so gut gezeichnet, dass die Farbe auch wegbleiben kann.

Persönlich würde ich aber viel lieber einen neuen, vernünftigen, richtig gut gedrehten und gruseligen Alien-Film sehen. Dass es so einen Film geben wird, glaube ich aber nicht. Die Atmosphäre der alten Filme, vorallem der ersten drei, wird nie wieder aufgefangen werden können. Vorallem, da Ripley wohl nie wieder auftauchen wird.