Mangawünsche an PlanetManga

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• ^-^ review zu den mangas =)

also~

ich bereite das vor und versuche es morgen ins forum zu schreiben, aber nur die serien, die ich kenne, bzw. material zum zusammenfassen gefunden haben XD (eng.-> dt.^^)
      den rest hab ich einfach dahin geschrieben, weil XD ich die bilder hübsch fand, aber die serie nicht kannte =) dachte jm. kenn die serie =))))

bis morgen ^^v
      [CENTER]..::: Y.R.P. in Position - It's Showtime, Girls. :::.. (Final Fantasy X-2)[/CENTER]
    • Oh *lol*
      Ich finde ja, dass man auch "make happy" interessant interpretieren könnte *hust* *grin*

Sorry fürs OT.

Sag mal, Thomine, wie präsentierst Du dann eigentlich die Vorschläge? So, wie sie hier stehen... oder hast Du noch weiter nach ihnen geforscht...
      So könnten wir uns vielleicht besser darauf einrichten, wie wir hier posten sollen, sodass es bestmöglichst ankommt :D
      Because.. there was no other man who made my heart flutter like he did.

"System of Romance" by Yoshiyuki Sadamoto

~*+ Surprising Noodlesoup - Manga and Manhwa Reviews +*~
    • Ich präsentiere die Vorschläge so, wie Ihr sie einreicht. Also je mehr Mühe Ihr Euch gebt, desto besser ;)

Was das Suchen von extra-Infos angeht:
      Zum einen bin ich neben meiner Moderatorentätigkeit immer noch schwer bemüht Euch klasse übersetzte Manhwas zu liefern ;) und zum anderen seid Ihr wirklich super fleißig, was das posten angeht. Da würde ich zu nichts anderem mehr kommen, wenn ich das Internet nach weiteren Infos durchkämmen würde ^^;

Aber so, wie sich dieser Thread entwickelt hat, kann sich Panini von den Vorschlägen, die Ihr macht (und auch klasse präsentiert) ein Bild machen und dann bei Titeln, die als interessant empfunden werden, nach weitern Infos suchen und/oder Verlage kontaktieren.

Schön sind natürlich immer auch Infos zum Verlag, dem Umfang der Reihe, ob schon abgeschlossen usw.
    • hmmm~ >_>' Ich hab ein problem~
      wie weit soll ich die Story erzählen? Ich meine, einige Mangas kenn ich noch weiter als die Texte die ich bis jetzt geschrieben habe >_>'
      ich meine, ich kann hier ja einiges reinposten, um zum schlusswill keiner den manga kaufen, weil sie wissen wie es endet oder so >_>'
      [CENTER]..::: Y.R.P. in Position - It's Showtime, Girls. :::.. (Final Fantasy X-2)[/CENTER]
    • @BloodyMoon: Auf keinen Fall spoilern! Das ist doch kontraproduktiv... Am praktischsten ist es, Du nimmst offizielle Summaries von Verlagen (Tokyopop etc.), sofern vorhanden... Die sind dann meist ganz gut geschrieben...

Ansonsten gefällt mir persönlich die Art, wie GI das macht... Sollte ich jemals dazu kommen *hust*, mal einen Titel vorzuschlagen, werde ich's genauso machen ^^

• @scribble: Danke, genau den Link hab ich gesucht. :D

@GI: Dieses "Choo-choo Man" erinnert mich spontan sehr an ein Buch, dass ich mal im Deutschunterricht lesen musste: "Bahnwärter Thiel" von Gerhart Hauptmann. Ziemlich deprimierende Geschichte. :(

Die Mangas zu "Wolf's Rain" und "Shingetsutan Tsukihime" würde ich auch sehr gerne lesen. Wenn sie ungefähr so gut wie die Animes sind, natürlich.
      "You don't have to be crazy to do this, but it helps."
    • @Saya: Ich habe Bahnwärter Thiel auch gelesen, kann aber sagen, dass es zumindest "Love Letter" überhaupt nicht ähnelt... schon gar nicht von der "Message" her...
      Bahnwärter Thiel fand ich irgendwie pervers.

Shonen Ai... mag ich nicht. Halte es eigentlich für keine gute Idee, da zu viel rauszubringen - zumal andere Genres bisher ja noch ganz verachtet wurden ^^.
      Bisher habe ich noch keine für mich gute Story in dieser Richtung gelesen... stattdessen mag ich Yuri (vielleicht, weil jene Stories romantischer sind und nicht so aufs erotische Machtspielchen hinauslaufen). Naja.

• Manga-Zusammenfassungen Teil 1

Serie: Akuma de Sôrô (auch: "Akuma de Sourou" geschrieben)
      Band: 11 (abgeschlossen)
      ZeichnerIn: Takanashi Mitsuba
      Genre: Romance/Drama/Comedy/ Shojo
      Inhalt: AKUMA DE SOUROU starts off Kayano and her friends standing behind a building corner waiting for Kayano's love interest, Kamijou-kun. Kayano has decided to confess her love to him once and for all. Kamijou-kun starts to walk towards Kayano and her friends and Kayano's friends tell her to go to him, but she starts trembling with fear. Haru pushes her to go forward and Kayano hands out a letter and confesses her love to him!...but when she opens her eyes, she realizes that it's NOT Kamijou-kun, but some other guy that she doesn't even know! Kayano gets embarassed and runs away.Kayano later realizes that she had lost her love letter, so she desperately tries to find it with no luck. The next morning, at school, the guy (Takeru) that she had mistankenly confessed her love to approaches her with the love letter that Kayano had lost. Kayano thanks him and proceeds to take the letter from him, but Takeru snatches the letter away and black mails her by telling her to be his servant or else he'll copy her love letter and scatter it around from the rooftop for everyone to see. Kayano is horrified and is left with no choice but to go with his demands.As a few days/weeks pass by, Kayano notices the good in Takeru and eventually falls in love with him...but this is not an easy guy to get along with! Will Kayano be able to handle him?
      Verlag: Shueisha's Monthly Bessatsu Margaret (Betsuma)
      Quelle: lijaka.tripod.com/adsindex.htm…94/Akuma/akuma_intro.html
      Bild: (Cover Band 1) geocities.com/shoujoconnection…/image/images/akuma01.jpg

Serie: Planet Ladder
      Band: 7 (abgeschlossen)
      ZeichnerIn: Narushima Yuri
      Genre: Fantasy/Shojo
      Inhalt: Kaguya is the orphaned survivor of a war she can't remember. She has grown to love her new life and the parents who have adopted her, until once again, her life is torn away from her. A boy she remembers only in her dreams comes to Kaguya and gives her the truth ... that she is a princess from another world ...
      Verlag: Sobisha Inc.
      Quelle: tokyopop.com/
      Bild: store5.yimg.com/I/animenation_1774_549004362

Serie: Hana Yori Dango
      Band: 35+
      ZeichnerIn: Kamio Youko
      Genre: Romance/Drama/Comedy/Shojo
      Inhalt: Makino Tsukushi's an ordinary 16-year-old girl from a poor family. But her whole life changed when she manage to get into Eitoku Gakuen, a prestigious private school, because of her brains. One day, Tsukushi's friend, Endou Makiko, slips down the stairs in school and stumbles onto Doumiyouji Tsukasa, the leader of F4. The F4 are four boys from the richest and most influential families in Japan. Tsukushi tries to defend Makiko-chan but she gets herself into trouble with the F4. Tsukushi gets a red card in her locker....courtesy of the F4! She's being tagged for hazing! After several days of hazing, Tsukushi finally decides that all of this must stop. She stands up against the F4 and gives them a taste of their own medicine as she slaps a red card on each of them! And in one occasion, she kicked Doumiyouji in the face! Since then, Doumiyouji finds himself attracted to Tsukushi. Meanwhile, Tsukushi finds herself falling for the mysterious Hanazawa Rui, a member of the F4. But she feels that she could not compete with Toudou Shizuka, a beautiful model who is a close friend of the F4.
      Verlag: Shueisha
      Quelle: niko-niko.net/hana/manga.htmlh…Ginza/5238/hyd-story.html
      Bild: niko-niko.net/hana/bof1.jpg

Serie: Fushigi Yuugi Genbu Kaiden
      Band: 1+
      ZeichnerIn: Yuu Watase
      Genre: Fantasy/Romance/Shojo
      Inhalt: Die Geschichte handelt von Takiko Okuda und spielt im Jahre 1923 im Norden von Japan in einer Ortschaft namens Morioka. Takiko lebt zusammen mit ihrer Mutter und ihrer Großmutter allein. Ihr Vater Einosuke Okudo ist Schriftsteller aber selten zu Hause.Takiko kümmert sich fast allein um ihre kranke Mutter. Sie hat in der Schule keine Freunde, ist aber trotzdem eine gute Schülerin. Ihr einziger Freund und Vertrauter ist Takao Osugi. Er ist ein alter Freund ihres Vaters. Bereits als sie ihn das erste Mal vor zehn Jahren traf hat sie sich in ihn verliebt.In einem unerwarteten Moment kommt Takikos Vater nach Hause. Er ist von der Reise unheimlich erschöpft, ruht sich aber kaum aus. Sogleich macht er sich daran ein Buch aus dem Chinesischen zu übersetzten. Dabei handelt es sich um das Shijintenchisho, das Buch der vier Götter des Himmels und der Erde.Takiko kann ihren Vater nicht leiden, weil er sich nie um seine Familie kümmert. Als sie von einem Essen mit Takao Osugi zurückkehrt erfährt sie, dass ihre Mutter gestorben ist. Mehr noch als der Tod ihrer Mutter schmerzt sie das Verhalten ihres Vaters.Sie rennt aus dem Haus, doch Takao folgt ihr. Als er sie umarmt um sie zu trösten gesteht sie ihn, dass sie ihn liebt. Sie wünscht sich, dass er an ihrer Seite bleibt, aber da er Familie hat, kann er ihr diesen Wunsch nicht erfüllen. Sie reißt sich zusammen und sagt, dass sie ein starkes Mädchen ist. Dann verabschiedet sie sich von Takao.Takiko kehrt ins Haus zurück und zusammen mit ihrer Großmutter bereitet sie ihre Mutter für das Begräbnis vor. Währenddessen hat Einosuke seine Übersetzung beendet. Seine Tochter stürmt wutentbrannt in sein Zimmer, da er nicht einmal jetzt hilft. Sie reißt ihm das Buch aus der Hand und rennt damit aus dem Haus.Wütend stellt sie ihren Vater zur Rede, doch als er ihr nur ausweicht und immer wieder das Buch zurückverlangt, versucht sie es vor seinen Augen zu zerreißen. Doch als sie das Buch öffnet erscheint ein helles Licht und Takiko verschwindet.Sie findet sich in einem mit Schnee bedeckten Hügelland wieder.
      Verlag: Flower Comics
      Quelle: unet.univie.ac.at/~a9602399/fy/
      Bild: unet.univie.ac.at/~a9602399/genbu/Gallery06.jpg

Serie: Ichigo Channel
      Band: 7 (abgeschlossen)
      ZeichnerIn: Mimi Tajima
      Genre: Drama/Romance/Shojo
      Inhalt: Ichiko an average young girl whose younger brother is obsessed with becoming an idol. It's because of this that she accepts the weirdest offer ever: She and her brother are picked up to form a new boys idol group along with another young star! Trick is, of course, she now has to pass as a boy. Ichigo is not very sure where all this is going, but the group will exist for just a year, so she figures it can't be that bad (famous last words). Unfortunately, the third member, a young boy of Ichiko's age called Tooru Kanzaki, doesn't seem specially friendly towards her male persona, now called Ichigou. During a break, Ichiko decides to take a walk using a wig and happens to bump into Kanzaki himself! She introduces herself as Ichigo and romance floats in the air. After this meeting, her Ichigou persona becomes better and she also starts meeting Kanzaki on the side as Ichigo. But this is not all comedy, and the drama starts when things start to take a turn for the worst. Ichiko's classmates decide to abuse her because she rather go with boys than with them and a long-buried problem between she and her mother surfaces. Poor Ichiko ends up having to take housing in her producer's appartment! Soon the problems start solving themselves and eventually life becomes easier for Ichiko until she discovers that Kanzaki... has a girlfriend?!?!
      Verlag: Shueisha
      Quelle: swb.de/~zahara/shoujo/tajima/ichigo/ichigo.html
      Bild: swb.de/~zahara/shoujo/tajima/i…images/ichigo_v01_cov.jpg

Serie: Kiss in the Blue
      Band: 4+(?)
      ZeichnerIn: MIYASAKA Kaho
      Genre: Romance/Drama/Darkness
      Inhalt: Katsuragi Kaoru saved a young Chise from getting raped, and got, in the end a wound in the form of a cross on his chest. Chise, in gratefulness decided to make herself a scar in the same place. Unfortunately, Karou wasn't there the second time the gang attacked Chise. -_- Years later, Chise and her best female friend end up in a club and met Karou. They both made a couple, but unwellcome people from the past started to appear... (besides Chise's father being opposed to the match and an ex-girlfriend of Kaoru with some tales of pregnancy and a desire of commiting suicide in front of him).
      Verlag: Sho-comi magazine
      Quelle: swb.de/~zahara/shoujo/miyasaka/var/kib.html
      Bild: swb.de/~zahara/shoujo/miyasaka/var/kib_04.jpg

Serie: Zettai Kareshi
      ZeichnerIn: Yuu Watase
      Genre: Fantasy/Comedy/Romance
      Inhalt: This is the story of Riiko, a young girl who seems to have no luck with boys. Everyone she confesses to ends up turning her down. Her neighbours Soushi constant teasing also starts to go on her nerves, even though in the end he's only concered about her.Life changes when Riiko finds a cell phone in the park and the owner calls her on it and asks her to return it to him. He turns out to be a young salesman with a strange fashion sense. As thanks for returning her phone he asks her what Riiko wishes for. She replies: "A boyfriend!" The salesman called Gaku Namikiri only smiles and gives her the address to a secret website.In the evening Riiko takes a look at that website and ends up in a place called "Lovers Shop". She clicks on "Nightly" and a picture of a gorgeous young man shows up. Best thing is that you can try him/it out for three days. Against better jugdement Riiko orders him/it.The next day a huge box is delivered to her apartement and out of it falls the young man she ordered the night before... naked. After finding the instructions she awakens him/it with a kiss. He smiles at her and says: "Hello, girlfriend!
      Verlag: Flower Comics
      Quelle: 195.230.175.217/~japan/Zettai/Index_e.htm

Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von BloodyMoon ()

• Manga-Zusammenfassungen Teil 2

Serie: Yamato Nadeshiko Shichi Henge (Perfect Girl Evolution)
      Band: 3+
      ZeichnerIn: Hayakawa Tomoko
      Genre: Shoujo/Comedy
      Inhalt: Sunako Nakahara is a tenth-grade high school student who suddenly stops taking care of herself and grows her bangs out long, so that they cover her face, all because the boy she had a crush on told her she was ugly and that he wanted nothing to do with her. That, and she starts watching horror movies ever day. Her only friend is dummy named Hiroshi.Then One day, four beautiful boys come barging into her room, intending to turn her into an attractive young lady. If they succeed, Sunako's aunt will furnish them each with an apartment free of charge. So starts the turn-Sunako-into-a-lady Project. The boys try everything to pull Sunako out of her gloom, but alas, they are too radiant for her. "Sunako of Many Forms" is a story of beauty and horror. It is a very visual manga-and a very popular one in Japan.
      Verlag: Koudansha
      Quelle: cerulean-skies.com/crystal/man…c.cgi?id=012-00195-01-004
      Bild:

Serie: Eden no Hana
      Band: 8+(?)
      ZeichnerIn: Suetsugu Yuki
      Genre: Romance/Drama/Dunkele Vergangenheit
      Inhalt: Midori and Tokio have lived separately since their parents died in a fire 13 years ago. Midori hates her school and foster home and drops out of school and leaves home. On her way to Tokyo Tower, she meets a man who happens to be her brother Tokio. Midori has no idea that this man is her real brother. She ends up back at her foster home, where she is habitually raped by her stepbrother. One day, Tokio rescues Midori when she is cornered by her stepbrother. "I am your real brother and I have come to take you back." Hearing Tokio's words, Midori jumps from the second floor into the arms of her long-lost brother. Reunited, the two estranged siblings go in search of Eden, a paradise where nobody has ever been to....The best legend of love of the 21st century begins here.
      Verlag: Tong Li (HK)
      Quelle: kodanclub.com/cgi-local/comic.cgi?id=012-00124-01-005
      Bild: anime-anime.com/images/anime/e/eden_no_hana_scan2.jpg

Serie: Home
      Band: 2 (abgeschlossen)
      ZeichnerIn: Ueda Rinko
      Genre: Fantasy/ History
      Inhalt: Just like Ueda's previous manga, Ryo, this is also a "historical manga" (set in the past) with really exisiting persons, but unlike Ryo, it has no paranormal elements and it offers a twist very little seen in manga, the heroine is... Spanish! As the story starts, we find ourselves in a city in the south of Spain where Maria and her family and friends live. Due to the opening of Japan to the Christianism, a delegation of Japanese men is sent to Spain in hopes of getting audiences with the king of Spain and in Rome. One of these men is Kojirou, a young samurai who is betrayed by his fellowmen and left "dead." However he is not and when Maria finds him and takes care of him both their destinies are joined then for a long time to come! ;)
      Verlag: Margaret Comics
      Quelle: swb.de/~zahara/shoujo/ueda/home/home.html#isbn
      Bild: swb.de/~zahara/shoujo/ueda/home/images/home_v01_cov.jpg

Serie: Wolf’s Rain
      ZeichnerIn: Nobumoto Keiko
      Genre: Fantasy
      Inhalt: (Story ist von der Animebeschreibung, denke aber, der müsste ähnlich sein)Eine erneute Eiszeit ist in die Welt hereingebrochen, in der nun alle Spezies um ihr Überleben kämpfen müssen. Auch bei den Menschen sorgt diese neue Situation für einige Probleme. Schließlich teils sie sich auf - in eine kleine Gruppe von Aristokraten, die die Regierung übernehmen und das normale Volk, deren Großteil aufgrund der neuen Schwierigkeiten in den Städten nur noch ohne Ziel vor sich hin lebt. In eine dieser Städte kommt eines Tages Kiba, einer der wenigen überlebenden der wildem Wölfe, welche über die Fähigkeit verfügen, sich in Menschen verwandeln zu können. Anders jedoch als die anderen Wölfe, die er bald in dieser Stadt antrifft, und welche komplett als Menschen leben um sich so Nahrung zu verdienen, hat Kiba ein Ziel, welches er schon immer zu erreichen versucht, von dem aber niemand weiß, wo es liegt: Das Paradies.Legenden zufolge lebten die Wölfe schon früher an diesem Ort. Es ist der einzige Platz, wo ein Wolf stolz leben kann, ohne sich den Menschen unterordnen zu müssen. Doch die einzige Möglichkeit, das Paradies zu erreichen ist das geheimnisvolle Wesen, welches "the lunar flower" genannt wird. Nur dieses Wesen, Cheza genannt, das in einem Labor aus pflanzlichen Genen entstand, kann den Wölfen den Weg zum Paradies zeigen.Doch nicht nur Kiba und die anderen Wölfe sind auf der Suche nach Cheza, welche sich in dieser Stadt aufhält, auch die Aristokraten sind auf sie aufmerksam geworden.
      Verlag: Bones
      Quelle: animeonline.de/series/wolfsrain/story/index.html
      Bild: ysal.it/pucciland/genmanga/wolfs.jpg

Serie: TATTOO HEARTS
      Band: 2+ (?)
      ZeichnerIn: Kajisa Osamu
      Genre: Action/ Fantasy/ Martial Arts
      Inhalt: Under bizarre circumstances, Bakuzan has a tattoo made on his back with magical ink, giving him incredible powers. The tattoo artist claims that he pay up, even though he really meant to see an acupuncturist...
      Verlag: Jump Comics
      Quelle: akatsukimanga.com/projects.php
      Bild:

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von BloodyMoon ()

• Wol's Rain und Tattoo Hearts hören sich interessant aus. Tattoo Hearts erinnert mich vom Bild her irgendwie an One Piece... Mit dem Rest kann ich eher wenig anfangen, für sowas bin ich nicht gemacht. :P
      [CENTER]Welcome Explorer of Forbidden Pleasures.
      You have solved the Puzzle, and I am the key.
      [/CENTER]

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Pinhead ()

• Ich dachte ich schlag auch mal was vor, nachdem ich auf Yukito Kishiros Webseite (deren Adresse im neuen Band von Battle Angel Alita - Last Order zu finden ist - yukito.com) war. Hier eine Beschreibung des Zeichners/Autors:

ASHEN VICTOR...SECRET HEART IN MOTORBALL
      This work had been published at ULTRA JUMP of SHUEISHA from 1995 to 1996. MOTORBALL of Battle Angel ALITA is a part of the motif,but this is a completely different work. My work style has two modes. In "dark mode" I write about darkness of human life and in "glorious mode" I praise it. Ashen Victor is my latest work of dark mode. Hi-contrast touch of picture is under the influence of Frank Miller and Taiyo Matsumoto. Complicated construction of the story is under some influence of the movie "Jacob's Ladder". This is a poem sings of ultimate despair,anger,and a slight hope.
      Yukito Kishiro

STORY
      In the gutter city of corruption,armed cyborgs scramble to get a steel ball running through the circuit at speed of 300km/h. It is a fighting ball game,MOTORBALL. A young MOTORBALLer Snev who belongs to the team SPANDAU has a nickname of "self-crash king". He has never reached a goal from his first run till today.He made a self-crash at the highlight of every game. There is a reason.In every race,a dark shadow runs after Snev and talks to him. A black shadow presses him to self-crash. Is it an enemy or illusion? Yukito Kishiro put his whole heart and soul into this dark story that wrote about karma of a man who circulates samsara of hellish circuit.

Ich weiß zwar dass Carlsen schon Alita veröffentlichte (so gut wie ihre einzige gute Serie), glaube aber kaum dass sie der richtige Verlag für dieses Werk sind. Vielleicht gefällt es ja noch jemandem außer mir...
      [CENTER]Welcome Explorer of Forbidden Pleasures.
      You have solved the Puzzle, and I am the key.
      [/CENTER]

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Pinhead ()

• yaya, ashen victor ist genial!!!

habs aber ein paar seiten vorher schonmal vorgeschlagen. ;)

ASHEN VICTOR(Yukitp Kishiro)

verlag: shueisha

In the gutter city of corruption,armed cyborgs scramble to get a steel ball running through the circuit at speed of 300km/h.
      It is a fighting ball game,MOTORBALL.

A young MOTORBALLer Snev who belongs to the team SPANDAU has a nickname of "self-crash king".
      He has never reached a goal from his first run till today.He made a self-crash at the highlight of every game.
      There is a reason.In every race,a dark shadow runs after Snev and talks to him.A black shadow presses him to self-crash. Is it an enemy or illusion?
      Yukito Kishiro put his whole heart and soul into this dark story that wrote about karma of a man who circulates samsara of hellish circuit.

1 band, abgeschlossen.

genre:seinen/cyberpunk/drama
      artwork: frank miller inspiriert, schöne schatteneffekte.
      ~* Fantasie, ich hör dir trapsen...*~

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von graphicimpact ()